سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه بنده خالصانه توبه کند، خداوند او را دوست بدارد و گناهانش را در دنیا و آخرت بر او بپوشاند . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :6
کل بازدید :54742
تعداد کل یاداشته ها : 47
103/2/18
6:32 ص
موسیقی

 

ویکتور لوون فلد در کتاب کودک شما و هنرهایش بیان می کند:

بسیاری  از والدین و آموزگاران  می گویند « بچه ها  عاشق دفترچه نقاشی ویژه رنگ کردن هستند.» بله کاملا همین طور  است .اما بچه ها معمولا نمی توانند صلاح و مصلحت  خود را تشخیص دهند.اینکه آنها کاری دوست بدارند بدان معنا نیست  که آن کار مناسب آنهاست .اغلب بچه ها شیرینی را به سبزیجات ترجیح  می دهند  اما این بدان معنا  نیست  که باید  غذای آنها  را با شیرینی  پر بکنیم.

کودکی که به رنگ کردن دفتر نقاشی  عادت می کند از انجام دادن  کارهای  خلاق فاصله می گیرد.این ایجاد  وابستگی از ناحیه  دفترچه های نقاشی بسیار مخرب  است .به استناد بررسیهای  به عمل آمده،کودکانی که به رنگ کردن  دفاتر نقاشی عادت می کنند خلاقیت  خود را از دست می دهند و نمی توانند ابزارهای مستقل داشته باشند. این کودکان بی انعطاف و وابسته می شوند.

ممکن است بعضی از آموزگاران بگویند وقتی  بچه ها از دفترچه های  نقاشی استفاده می کنند نظم و انضباط را می آموزند و یاد می گیرند در محدوده سطر ها و برنامه ها باقی بمانند.

اما تجربه ثابت  کرده که هرگز چنین چیزی نیست . اغلب بچه ها  به هنگام نقاشی ،پای  را از  خطوط تعیین  شده  فراتر  می گذارند.اگر کودکی ،خود،تصویر یک سگ  را نقاشی کند به طیب خاطر بیشتری به هنگام رنگ کردن آن  در محدوده خط باقی می ماند و حال آنکه  اگر قرار باشد سگ  دفترچه نقاشی را که دیگران  برای او کشیده اند نقاشی کند،خود را آن قدرها  ملزم به  رعایت این نکته نمی داند.کودکان از انجام دادن  کارهای حقیقی ،مثلا از بازدیدها ،سفرها،پخت و پز ، و استفاده از وسایل و اسباب بازیها بیشتر یاد می گیرند.فرصت ابزارهای خلاق برای بچه ها بسیار مفیدتر است .